Referat fra Ronda turen.

Tur til Ronda 16 til 18 februar 2016

Startet fra Paquebote klokka 08,30 en gjeng på 27 stykker. Det var litt kaldt da vi startet, men det la ingen demper på humøret. Første kaffestopp var El Romeral. Der var det snø på bakken og Mandeltrærne i full blomst, men blomstene var frosne slik at det vil ikke komme Mandler der dette året. De hadde god skinke der så mange av oss kjøpte oppskåret for Antonio hadde kjøleskap i bussen. Vi kjørte innlandet mot Loja og Hotell Manzanil der vi fikk en nydelig lunsj. Så kjørte vi ca. en og en halv time så var vi framme ved Hotell Reina Victoria, Ronda. Det var flotte rom og de fleste hadde bra terrasser. Lå bare en 10 minutters gange til byen, så de fleste tok en tur ned og så seg om før vi fikk middag klokka 20,00. God mat og trivelig spisesal. Etterpå blei vi sittende på småborder for å ha det litt sosialt utover kvelden.

Etter en god frokost neste dag gikk en del til byen Ronda for å se på mere av de fantastiske juvene og klipper som det var bygd på. Det var og en Tyrefekterarena, hestedrosjer, park, museer og flere flotte kirker. Klokka 12,00 kjørte Antonio oss til byen Setenil De La Bodegas. Der var det nydelige hvitkalkede hus bygd i fjell, oppå og under fjell. Taket på den ene cafeen var fjell. Smale steinbelagte gater og nitti ni prosent av bilene hadde skraper på alle skjermene. Noen gikk helt til opp til Borgen for å nyte utsikten. Deretter lunsj og litt avslapping i sola som skinte fra skyfri himmel. Klokka 16,00 reiste vi tilbake til hotellet, noen slappet av og noen gikk en tur i området. Ble enige om å treffes på et spisested i byen klokka 20,00 for middag og da kunne de de komme de som ville. Det blei vi 17 stykker som spiste middag med noe «attåt».

Etter frokost siste dag startet vi hjemturen klokka 09,00. Kjørte ned mot Malaga og tok kystveien hjem. Hadde en liten rast i Nerja på en kombinert bensinstasjon og Minimarked. Der kunne en kjøpe Norske varer for det bor mange Norske der i området. Så ble neste stopp i Vera og Hotell Mexico og en fantastisk lunsj. Deretter kjørte vi forbi milevis med områder der de dyrket blant annet Tomater. Var ikke noen fin utsikt for det var drivhus enten plasttak eller tretak. Hjemme rett før klokka 19,00

Marita fortalte mye kjekt og lærerikt mens vi satt i bussen, så reisen virket ikke så lang.

Og med den flinke sjåføren Antonio så var alt vel.

Tusen takk til Marita for nok en vellykket tur som hun og Bjørnar sto for DNKLM.

Hilsen, ASLAUG

Gallery | Dette innlegget ble publisert i Bussturer., Nyheter. Bokmerk permalenken.